HellaKakan

Direktlänk till inlägg 7 mars 2013

hum...

Av Heléne - 7 mars 2013 06:11

God morgon vänner

Önskar er en trevlig Torsdag

För de ska ja se till att få...


Det finns en liten diamant i varje person

Ungefär så här har jag funderat någon tid nu och vill gärna dela dessa tankar med er mina kära läsare.


Innan vår värld blir alltför galen och morgondagen inte kommer!


Det är mycket jag har mött - och många - sedan Internet kom in i mitt liv.


Man träffar många som man aldrig skulle ha träffat på något annat sätt.


Man lär känna dessa människor inte på grund av deras utseende eller deras handslag utan genom deras hjärta och själ.


Om jag skulle ha mött dessa människor på gatan så skulle jag kanske inte ha lagt märke till dem; eller kanske skulle jag tittat på dem och tänkt: "Vad tjock han är" eller: "Den där verkar vara en glad prick" eller kanske t.o.m "Oh, vilken färgstark människa!"


Det är tråkigt att konstatera att jag också är en sådan människa som skulle ha sett till ytan och missat allt.


jag har tänkt mycket på detta - nu då jag har jag träffat människor på nätet som verkligen har berört mitt hjärta på många sätt.


Många av mina nätvänner har lämnat fotspår i mitt hjärta som kommer att finnas där hela mitt liv.


Och det här gäller också för de människor vi känner --har vi fackat in dem vi känner och slutat söka efter diamanten i människans inre?


Vi måste stanna upp och tänka efter hur det skulle vara i morgon om vi förlorar denna människa-

Jag är säker på att världen skulle vara mycket fattigare.


Så, nästa gång jag träffar en människa, vill jag inte döma efter hur de ser ut eller hur de bär sig åt -- bara vända mig mot henne/honom och le - för leenden smittar - och snart kommer detta att smitta av sig och vi alla går och ler.

Jag tror det är enda sättet att skapa en morgondag - så som vi vill ha den!

Tack - för att just DU har berört mitt hjärta!

Kramar//HellaKakan

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Heléne - 5 augusti 2017 17:24

Så vare lördag igen och dom större barnen ha åkt till sin pappa och ja åh C titllbringar dagen med att göra precis ingenting, :D   imorgon ska sotterna på kurs med kaninen wille för att lära sig mer om kaninhoppning, så hon såsmåning om kommer ...

Av Heléne - 1 augusti 2017 08:34

Godmorgon vänner så va de Tisdag och sommaren håller på att lida mot sitt slut, Ja kan inte påstå att ja tycker denna sommar ha varit så jätte rolig precis, de ha varit kallt och trist väder mina soltimmar är inte alls lika många som de ha vari...

Av Heléne - 8 mars 2017 20:50

Hej Vänner (Och Mamma) Nu har ja inte skrivit här på över ett år och de ha hänt så otroligt mycket under 2016 Ja vet inte riktigt var man ska börja eller hur man ska börja,   Men iaf, ja kan skriva en kort summering av de gångna åter och sen ka...

Av Heléne - 4 januari 2016 22:40

  Älskade mamma, vart tog du vägen? Det är så tomt, så tomt. Inget kommer någonsin bli sig likt utan dig, Du var inte bara min mamma du var ju också min bästa vän. Jag saknar dig så mamma, så mycket att det värker i hela kroppen. Vi alla behöver dej...

Av Heléne - 30 november 2015 22:11

                Så vare Månndag, :D Helgen ha varit både mysigt och roligt, myscket surr och gott sällskap., Ungarna ha varit en vecka hos pappsen och lite till Så fredagen innan de åkte hade vi extra mys, :D Snön ha kommit och g...

Ovido - Quiz & Flashcards