HellaKakan

Alla inlägg under mars 2013

Av Heléne - 31 mars 2013 03:08

Så var de officielt sommar..

För de är ju nämligen så att inatt ska vi ju ställa om klockorna, =)

(Lr tja iaf enl, klockan.) enl. mej är de vår än. =)


Idag (eller igår) Gjorde ja ngt ja inte gjort på jätte länge

Jag tog med mej hunden på en skidtur.

Har inte åkt den rundan på 11 år! Hoppsan hejsan!

Men imorse tog ja tag i saken,  Ja och Zeke åkte en vända på 3,5km

sen hem och somna ovaggad i sängen,

Idag har ja även hunnit klippt den lilla krabaten lite grann,

Nu kan han iaf se mer än vad han gjorde tidigare, men nu har vi ju projekt kroppen kvar,

Så de blir spännande att se då ja vi inte riktigt var vänner när ja tänkte börja,

men ja tar de en annan dag då ja e ledig,

Igår kväll bestämde ja mej för att ta en ny lov på spåret så vi han bräcka 7 km på skidorna

måste säga att ja är imponerad,



Inatt sitter ja med Åsa och diskuterar allt från kärlek- tilllit- Äldre- Sjukdommar

väldigt intressanta samtals ämnen kommer vi in på,

och vi kommer väl egentligen inte fram till ngt vettigt,

eller jo vissa saker är de ju bara så att de aldrig kommer att bli som man hoppats på eller går att ändra på

För de är bara så de är,
Livets lilla gång...


Säger som Åsa nyss sa-.  Suger å går vidare,

var på ja frågade är de verkligen så du brukar göra ;)

(fast de som de eg var menat att säga var.-- "livet suger å går vidare) ;)


Tokskratt blev de iaf.


Nu ska ja beta av de sista timmarna på jobbet Eftersom ja tappade en timme så går denna natten riktigt fort.



Puss & Kram//HellaKakan




Av Heléne - 30 mars 2013 04:16

Glad Påsk och god fortsättning!


Nu sitter ja här (igen)
Satt här tidigare ikväll men ngt hände och ja fick inte iväg de ja hade suttit och skrivit

och ja som hade fått till de så himla bra,

men men inget att göra ngt åt nu!


Nu får ja väl försöka knopa ihop ett kanske mindre eller kortare inlägg så att de kanske kommer upp på bloggen,
men med min tur kasnske de inte funkar...

Bloggen kanske inte gillade de ja skrev, för de var kanske inte de mest snällsta eller de mest genom tänkte ja hade skrivit men skit samma "Everything happens for a reason"


Nu är de påsk helgen, och alla eller väldigt många åker till fjälls, eller åker ngn annan stans och njuter av ledighet,

medans andra måste jobba eller vara hemma.

Eller tja varför inte åka och fiska en vecka eller mer ;)

Nog för att du behöver de. Så ja hoppas att fiskelyckan går bra ;)


Jag fick lotten att jobba denna helg, vem skulle annars ta hand om våra äldre om alla åker bort, de skulle ju helt enkelt inte funaka...


Imorgon (eller idag) ska vi ställa om klockan en timme framåt,

(Glöm inte de)  Känns helt OK att de händer nu, eftersom de blir en timmes kortare att jobba & att de blir mycket ljusare på dagarna,


Igår påbörjade ja projekt att klippa hunden, gick väl sisådär, vi var väl kanske inte riktigt bundisar men idag fortsätter vi, han måste ju se ngt sen börjar han ju bli så fruktansvärt långhårig så hja tror nog att han njuter av att få bort lite päls.


våren är här och ja har haft turen och fått vara eldig hela veckan och suttit och "lapat" sol hela veckan,

njutit av värmen i min solvägg.

Även barnen tycker att de är rätt kul nu när leran och att kunna gå ut med mycket mindra kläder börjar på att komma,

Solen värmer ju så fruktansvärt bra nu.

Barnen har kommit på den nya vårleken dv.s Lerkrig, Och gärna mot dess mamma,

om ja säger så här... Om mina barn såg ut så här... Kan ni ju tänka er hur ja såg ut!


(de var INTE ja som kastade på dem!)           (Hellakakan njuter av solen)


Fick frågan varför ja låser vissa inlägg, Och de kan ja kort och gott berätta är för att ja vet att vissa som läser denna blogg helt enkel INTE bör veta vissa saker utan mår bättre av att INTE veta.

Men absolut vill man gärna veta så fråga får ni nog läsa ni med ;)


Snart hemgång och sänggång eller var de Hemgång och Skidåkning som gällde...

Idag ska ja ta mej ut på en tur på skidorna

Hela 2 km är de "stora" spåret och de tänkte ja iaf ta mej 2 vändor idag =)


NU ska ja gå och vara trevlig med Jenni!

innan hon ska hoppa vidare, Så kommer ja tillbaka senare.


Caaatjing Kramar//HellaKakan




Av Heléne - 7 mars 2013 06:11

God morgon vänner

Önskar er en trevlig Torsdag

För de ska ja se till att få...


Det finns en liten diamant i varje person

Ungefär så här har jag funderat någon tid nu och vill gärna dela dessa tankar med er mina kära läsare.


Innan vår värld blir alltför galen och morgondagen inte kommer!


Det är mycket jag har mött - och många - sedan Internet kom in i mitt liv.


Man träffar många som man aldrig skulle ha träffat på något annat sätt.


Man lär känna dessa människor inte på grund av deras utseende eller deras handslag utan genom deras hjärta och själ.


Om jag skulle ha mött dessa människor på gatan så skulle jag kanske inte ha lagt märke till dem; eller kanske skulle jag tittat på dem och tänkt: "Vad tjock han är" eller: "Den där verkar vara en glad prick" eller kanske t.o.m "Oh, vilken färgstark människa!"


Det är tråkigt att konstatera att jag också är en sådan människa som skulle ha sett till ytan och missat allt.


jag har tänkt mycket på detta - nu då jag har jag träffat människor på nätet som verkligen har berört mitt hjärta på många sätt.


Många av mina nätvänner har lämnat fotspår i mitt hjärta som kommer att finnas där hela mitt liv.


Och det här gäller också för de människor vi känner --har vi fackat in dem vi känner och slutat söka efter diamanten i människans inre?


Vi måste stanna upp och tänka efter hur det skulle vara i morgon om vi förlorar denna människa-

Jag är säker på att världen skulle vara mycket fattigare.


Så, nästa gång jag träffar en människa, vill jag inte döma efter hur de ser ut eller hur de bär sig åt -- bara vända mig mot henne/honom och le - för leenden smittar - och snart kommer detta att smitta av sig och vi alla går och ler.

Jag tror det är enda sättet att skapa en morgondag - så som vi vill ha den!

Tack - för att just DU har berört mitt hjärta!

Kramar//HellaKakan

Av Heléne - 1 mars 2013 06:04

Sug på den ni! ;)


Vad skulle du personligen helst vilja vara!? en Rugguggla eller en Slaskpuma...

För mej så tycker ja att Slaskpuma låter lite bättre..

Varför!?

Tycker de låter lite bättre.


MEN----

Så här är de,

Hörde på radion att man kallar tydligen ett dåligt ligg för antingen Rugguggla lr Slaskpuma.


ALLA har tydligen en och är någons Rugguggla/slaskpuma.

har du ngn!? Har ja de!? är ja ngns. Skulle ja då vilja veta det!?

Näää de skulle ja nog inte de får dem nog hålla för sig själv!

Fundera en stund om du kommer på vem som är din Rugguggla/slaskpuma..

(du behöver inte säga vem de är)

men en liten "rolig" tanke så här på morgonen.


Jag och Åsa har iaf funderat och diskuterat varför de kallas för det.


Rugguggla- låter ju typ som att man är risig i håret eller typ skitig, tråkig i sängen aka... potatis säck i sängen ;)


Slaskpuma- låter som att man är en någorlunda läcker bit, lr eg, en dansös som står vid sin stång och tror att hon är smal och sexig men är eg raka motsatsen.

YEAY!!!! läcker bitar, hell Nooo!


(hux flux lär inte Slaskpuma så läckert längre...)

tror ja håller mej till HellaKakan. 


Skapa flashcards