HellaKakan

Direktlänk till inlägg 29 augusti 2012

Bita i Sura äpplen!

Av Heléne - 29 augusti 2012 02:02

Så var de Onsdag (igen)

Och halva veckan har gott... Denna vecka känns de som att den komer att gå åt till att jobba och åter jobba-.

MEN ja  ska absolut INTE klaga eftersom ja har ett jobb... Ett jobb jag trivs med,.

Och de som gör att ja trivs på mitt jobb är nog för att ja har så fruktansvärt bra jobbarkompisar

(för mej en väääldigt viktig del av jobbat)


Inatt har ja nog mest blivit retad av Åsa  & Katrin...

Varför!??? Haha! Ja hur ska ja säga utan att ja ska berätta förmycket... hm...

Ja sa för ett tagsedan TYP före sommaren att vissa saker inte hade ngn betydelse för mej,

Att de var inte de som var de mest viktiga i vissa saker,

MEN när de nu visade sig komma till kritan... SÅ visade de sig att min första "syn"  på de hela visade sig vara heeelt tvärt om, De betydde/betyder mer för mej än ja trodde... Och Katrin och Åsa påminner mej om att de inte alls var så ja hade sagt till dem från början... MEN alla kan man ändra åsikt om ngt.
Och de gjorde ja nu,. Men de lät så mycket bättre när man sa de till andra och när de inte var om en själv de handlade om,. MEN ack... NU fick ja bita i de sura äpplet och ta tillbaka det,
Och för vissa kanske de inte är så viktigt medans för andra kanske de spelar större roll...

MEN ja säger som ja sa till dem...

EGENTLIGEN ska de INTE ha ngn betydelse... MEN även ja har en gräns!


Min dotter är inne på sin andra vecka på skolan,  LIlla kickan har nu blivit en stor tjej.

Så nu är tiden förbi då ja får sovmorgon eftersom hon ska  åka med bussen 7 på morgonen, Och vi som är vana att sova till 9 på   morgonen MEN  tur att man kan sova ut på helgen eller ngn annandag,
Sen är de bra att ta sig upp på morgonen oxå man får så mycket gjort då.


Min son får börja gå hos Logopeden på NUS nu ca 1 gång i månaden,

Eftersom han har haft problem med sin hörsel i några månader (år...)

Och eftersom han inte har hört som han ska så kommer han efter med talets utväcklign 
Så Nu är op är gjord så ska han få  gå där och träna... Och de känns faktist väldigt bra..


Ja vad mer har hänt eller inte hänt...

Igår satt ja, Katrin och Åsa och läste en annans blogg...

Väldigt bra blogg, jag (vi) tyckte de var väldigt "klockrent"

De är en KILLE som bloggar!

(säga vad ni vill...)


Citerar;

Jag förstår att tjejer kan störa sig på killar. Killar saknar i många lägen verklighetsuppfattning.

Många killar lever efter ambitionen att ha kakan och äta den.

Jag har i flera lägen agerat precis likadant. Jag själv har fått hålla på med brudar medans jag sedan flippat ur något fullständigt så fort jag ser nåt ex till mig hålla på med någon annan.

Jag vet, fullständigt idiotiskt. Visst, detta fenomen kanske äger rum för er tjejer också men det blir extra påtagligt just hos killar.

Killar är fega falska kräk på många sätt. Vi vill ha flickvän under vardagarna för att sedan vara singel under helgerna.

Säg inte emot mig för jag VET att det jag säger stämmer in på så många snubbar jag träffat under mitt snart 24-åriga liv.

Det vilar en stor klick dubbelmoral över dessa killars resonemang. Det är fullständigt ologiskt och ja, rent ut sagt hyckleri. Och dessa killar vet om detta.

Tvivla inte på det. Men det är svårt att ändra på. Det är som ett slags tvångsbeteende. Svartsjuka. Bitterhet. Osäkerhet. Kontrollbehov. Sorg. Kärlek. Hat.

Men vad är då kärlek egentligen? Många har beskrivit känslan på ett sätt som får mig att ha extremt höga förväntningar på kärlek.

Dom har sagt att det är som att bara den människan finns i hela världen. Går du ut på krogen så har du inte ens ögon för någon annan för att du vet att du har din käresta där hemma.

Alla andra människor runt omkring blir fula och osynliga. Är inte detta lite väl att ta i? Eller har ni upplevt detta? De har hävdat att man ständigt här fjärilar i magen.

Att man aldrig vill vara ifrån personen osv… Detta får en ju att ha skyhöga förväntningar på ordet ”kärlek”. Orealistiskt höga? Ja, förmodligen.

Medans vissa i sin tur hävdar att de räcker att man är attraherade av varann och mår bra ihop. De där andra är bara ”snack”. Hur fan är det egentligen? Eller är det hela enkelt individuellt?

Så jävla svårt.

Det är så märkligt allt det där. Alla dessa klyschor. Man vill alltid ha det man inte kan få.

Du vet inte vad du har förrän du förlorat det. Du vill inte ha personen lika mycket när du fått den, jakten är allt.  Alla är de klyschor men sen så stämmer de alla också.

Det mänskliga sinnet är på många sätt fascinerande men samtidigt är det också ren psykisk terror. Man agerar rent instinktivt väldigt egoistiskt och även om man hävdar att man tänker på andra så sätter man alltid sig själv först. Jag talar delvis för mig själv när jag skriver detta inlägg men jag talar även för alla dessa killar som jag haft denna diskussion med. Och tro mig, det är en jävla bunt ska jag säga er.

Jag är glad att jag går och träffar en kvinna en gång i veckan. För det är just dessa problem som vi främs jobbar med. Bättra självkänslan. Få bort osäkerheten. Finna ödmjukheten och tacksamheten.

Kasta iväg bekräftelsebehovet. Dämpa egot. Det är inte lätt, det ska ni veta. Det är en jävl resa..

Men tids nog ska det nog bli bra. Det måste det. Jag jobbar för det. Så hårt jag bara kan.

Slut citerat!



Detta hittade vi hos en KILLE som heter Nemo!




Kramar///HellaKakan

 
 
 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Heléne - 5 augusti 2017 17:24

Så vare lördag igen och dom större barnen ha åkt till sin pappa och ja åh C titllbringar dagen med att göra precis ingenting, :D   imorgon ska sotterna på kurs med kaninen wille för att lära sig mer om kaninhoppning, så hon såsmåning om kommer ...

Av Heléne - 1 augusti 2017 08:34

Godmorgon vänner så va de Tisdag och sommaren håller på att lida mot sitt slut, Ja kan inte påstå att ja tycker denna sommar ha varit så jätte rolig precis, de ha varit kallt och trist väder mina soltimmar är inte alls lika många som de ha vari...

Av Heléne - 8 mars 2017 20:50

Hej Vänner (Och Mamma) Nu har ja inte skrivit här på över ett år och de ha hänt så otroligt mycket under 2016 Ja vet inte riktigt var man ska börja eller hur man ska börja,   Men iaf, ja kan skriva en kort summering av de gångna åter och sen ka...

Av Heléne - 4 januari 2016 22:40

  Älskade mamma, vart tog du vägen? Det är så tomt, så tomt. Inget kommer någonsin bli sig likt utan dig, Du var inte bara min mamma du var ju också min bästa vän. Jag saknar dig så mamma, så mycket att det värker i hela kroppen. Vi alla behöver dej...

Av Heléne - 30 november 2015 22:11

                Så vare Månndag, :D Helgen ha varit både mysigt och roligt, myscket surr och gott sällskap., Ungarna ha varit en vecka hos pappsen och lite till Så fredagen innan de åkte hade vi extra mys, :D Snön ha kommit och g...

Ovido - Quiz & Flashcards