HellaKakan

Direktlänk till inlägg 29 februari 2012

"Man har roligare med alkohol" ---Skit snack!

Av Heléne - 29 februari 2012 23:41

Nu jar ja kanske skrivit om detta inlägg 100000 gånger.

Men Varje gång ja trycker på skicka så händer de inte så mycket mer.

Så kommer de inte bli ngt nu så kanske man ska ta sin "kära" bok och gå i säng!


Tack!

(kanske ska passa på att säga att ja tycker de är kul att så många läser min Blogg.)

bara på en månad har ja höjt snitt läsningen med ca. 200 personer.

Så de är riktigt kul.!

Tack!


Ikväll har jag och "wiggen" tränat på Tackenspråk, Killen börja kunna det mer och mer nu,

Även Tindra börjar bli riktigt duktig,

Så passade vi på att leka "tecknarleken".


Zeus Hornline har sprungit på travet på Solvalla under kvällen.-

De blev ingen placering men är nöjd över hans lopp iaf.

(han är ju tros allt en bra häst) ;)


Ikväll satt jag och läste massa andra bloggar.

Och de ja reagerade över var att de var så många som skrev


"man har roligare med alkohol"


MEN ja vet inte om ja håller med om de
(eller de vet ja att ja inte gör!)

De handlar väl egentligen inte om man dricker eller inte,

de handlar väl om vad man gör och vem man umgås med.

Och vad man själv är för person!

Bara för att man umgås med sina vänner en helgdag behöver de inte vara alkohol inblandat!

Man kan äta middag ihop utan att flaskan kommer fram!

Man kan gå på krogen och "skakarumpan/träffafolk"- MEN man behöver inte dricka för det!


Man kan göra precis samma saker som alla andra kan!

(OCH LITE TILL OM MAN ÄR Nykter!)

-MAN kan ha precis lika roligT UTAN alkohol!

(eller iaf jag kan de.!)


Att bara skriva att man INTE har lika kul utan- tycker ja bara är skitsnack!

-har den/dom provat att göra ngt en helg utan att "ta till flaskan"

(om inte... PROVA!!)


Bara för att man bestämt sig för att umgås med sina vänner en helgdag betyder inte de att du är tvungen att dricka.


Och bara för att man säger att man är "nykter" så börjar folk att funder på vad man är för tråkigprick!
varför man är nykter. Är man gravid, osv.


Jag tror att man tar förgivet att alla dricker mer eller mindre.

Men de är ett val folk gör de och för alla andra att acceptera.

MAN är inte en TRÅKIGARE person bara för att man inte dricker!

(Tvärt om.)


Det är upp till var och en OM man vill dricka eller inte!

(alla har vi ett val!)


-Men JAG LOVAR MAN HAR LIKA KUL OM MAN ÄR NYKTER!


(nu drog ja de bara snabbt, MEN ja tror ni förstår vad ja menar iaf, Kommer säkert skriva mer om detta imorgon!)!


Kramar//HellaKakan

 
 
Ingen bild

Maria

1 mars 2012 15:50

Hej. Jag är inne och läser din blogg och jag följer den också.. Fin blogg..

Ha en bra dag. Maria!!!!!

Heléne

1 mars 2012 21:16

Hejsan!
Vad roligt att du gör de =)

hoppas du har en bra dag du med!?
Kramar/HellaKakan

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Heléne - 5 augusti 2017 17:24

Så vare lördag igen och dom större barnen ha åkt till sin pappa och ja åh C titllbringar dagen med att göra precis ingenting, :D   imorgon ska sotterna på kurs med kaninen wille för att lära sig mer om kaninhoppning, så hon såsmåning om kommer ...

Av Heléne - 1 augusti 2017 08:34

Godmorgon vänner så va de Tisdag och sommaren håller på att lida mot sitt slut, Ja kan inte påstå att ja tycker denna sommar ha varit så jätte rolig precis, de ha varit kallt och trist väder mina soltimmar är inte alls lika många som de ha vari...

Av Heléne - 8 mars 2017 20:50

Hej Vänner (Och Mamma) Nu har ja inte skrivit här på över ett år och de ha hänt så otroligt mycket under 2016 Ja vet inte riktigt var man ska börja eller hur man ska börja,   Men iaf, ja kan skriva en kort summering av de gångna åter och sen ka...

Av Heléne - 4 januari 2016 22:40

  Älskade mamma, vart tog du vägen? Det är så tomt, så tomt. Inget kommer någonsin bli sig likt utan dig, Du var inte bara min mamma du var ju också min bästa vän. Jag saknar dig så mamma, så mycket att det värker i hela kroppen. Vi alla behöver dej...

Av Heléne - 30 november 2015 22:11

                Så vare Månndag, :D Helgen ha varit både mysigt och roligt, myscket surr och gott sällskap., Ungarna ha varit en vecka hos pappsen och lite till Så fredagen innan de åkte hade vi extra mys, :D Snön ha kommit och g...

Ovido - Quiz & Flashcards