HellaKakan

Direktlänk till inlägg 4 december 2011

Rubrik saknas

Av Heléne - 4 december 2011 03:12

Välkommen 2;dra advent..

och fortfarande ingen snö... :( TYcker ja personligen är liiite tråkigt,

Med tanke på att man alltid varit van att de ska vara snö. Och alldra minst för alla barnen

I December ska man ju kunna åka skidor/skrana, Bygga snögubbar/snölycktor. och självklart göra snöänglar

Men inget kan man göra för de enda som kommer från skyn är detta förbannade regn som inte verkar vilja ta slut.

Är de så att vi får igen regnet nu eftersom de inte kom så där JÄTTE mycket i sommras!?

(Ja kan ju inte säga att ja tycker de är spec. roligt med regn...)


Idag (lr. Igår Lördag) har vi varit och firat min brorsdotter Alice som fyllde 7 år..

Den lilla tjejen håller på bli stor PRECIS som alla andra håller på att bli...

Man märker inte vad de själv. Utan Ja tänker mer på min ålder när ja börjar inse att mina troll är snart '"stora"

dom med,... Men att tiden ska gåå så fort de är helt sjuk

ja vet när ja var liten tyckte ja att ett år var de dubbla men nu tycker ja att de är hälften så korta...

vad händer med alla dagarna!? Vad gör man med dom!?

man kanske ska börja tavara på dagarna bättre än vad man igentligen gör...

Man kanske ska börja tillbringa mera tid med de nära/kära (vänner som familj...)


Idag har ja haft ett väldigt lååång samtal med min vän...
Hon berättade om sina bekymmer man gav tips/råd i vad ja personligen tycker/tänker hon borde göra/inte göra..

Extra knäcka som Psykolog...? Ja man kanske ska börja göra de..

De var iaf väldigt ''skönt'' att få prata med henne Om hur man sj. Mår allt som snurrar runt i sin egna skalle...

(och de är en hel del om ja får säga de själv.)
Men de kändes iaf bra att man vet att man kan prata med hon utan att de kommer ut till ngn annan,

För i bland behöver man prata av sig, Och tankar, funderingar Sånt som händer/hänt..

Att bära allt inomsig utan att inte prata emd ngn är inte alla gånger bra. 

(utan hitta DIN vän som du vet du kan prata med utan attt de går vidare, Eller den personen tycker att du är "knäpp/knasig")

Ett samtal på 1½ timme Ja då han man prata igenom mycket, och ja fick en hel del klarhet i vad ja ska göra/inte göra. Vad ja ska göra och inte göra...  hur de har blivit som de har blivit och hur de kunde vara...

ja iaf ja tyckte de var ett myckket givande samtal iaf...


Hm... nu till ngt helt annat... =)
Idag (söndag) fyller min ÄLSKADE pappa år.

Grattis på din dag ja hoppas att de kommer bli bra (vilkert ja vet att den bli...) ;)



I hjärtat finns ett rum
som bara är för dig.
Och var jag än tar plats
så finns du här hos mig.

Jag hör din varma röst
som inspelad musik.
Jag lyssnar om igen
för den är helt unik.

I mörker och i ljus
ditt ansikte jag ser.
Ur minnet tar jag fram
de bilder där du ler.

Men bland allt du är för mig
finns något svårt att bära
- min längtan efter dig
när jag inte längre har dig nära.


Kram//HellaKakan

 
 
Jeppe

Jeppe

4 december 2011 04:28

Hej i natten!
Gott om snö har vi ONT OM, även här nere... men det är ju liiite mer normalt, s.a.s Det BORDE väl börja dingla ner något hos er snart...
Ha en fin andra advent och god lycka med SNÖN! :)

/Jeppe

http://jeppeye.blogg.se

Heléne

4 december 2011 04:50

Hejsan.!
Ja dåligt me snö verkar det vara i hela sverige iår... FAST en grön gräsmatta hade ja inte hoppats på denna årstid...
Men hoppas de kommer snart. :)
Hoppas du får en trevlig andra-advent du med.
kram//HellaKakan.

 
Ingen bild

Gubben i lådan

4 december 2011 11:43

Tjena Heléne
Jag kom just in genom dörren och ska värma en god kopp glögg efter ett trevligt pass med snöskottning. Här lyser snön vit på taken och både jag och tomten är vaken det vet jag för jag såg han i sin släde i går.... med facklor och allt.
Kram på dig och god jul.....

Heléne

4 december 2011 15:27

Hejsan "gubben i lådan"!
Vad roligt att ni har snö, Är verkligen ngt ja saknar här.. Men har ja tur kanske de kommer inomkoet..
För en grön jul var inte rikigt vad ja hade förväntat mej iår.
Ta vara på Snön och HOppas att du har en bra andra advent.
Kram på dej med och godjul!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Heléne - 5 augusti 2017 17:24

Så vare lördag igen och dom större barnen ha åkt till sin pappa och ja åh C titllbringar dagen med att göra precis ingenting, :D   imorgon ska sotterna på kurs med kaninen wille för att lära sig mer om kaninhoppning, så hon såsmåning om kommer ...

Av Heléne - 1 augusti 2017 08:34

Godmorgon vänner så va de Tisdag och sommaren håller på att lida mot sitt slut, Ja kan inte påstå att ja tycker denna sommar ha varit så jätte rolig precis, de ha varit kallt och trist väder mina soltimmar är inte alls lika många som de ha vari...

Av Heléne - 8 mars 2017 20:50

Hej Vänner (Och Mamma) Nu har ja inte skrivit här på över ett år och de ha hänt så otroligt mycket under 2016 Ja vet inte riktigt var man ska börja eller hur man ska börja,   Men iaf, ja kan skriva en kort summering av de gångna åter och sen ka...

Av Heléne - 4 januari 2016 22:40

  Älskade mamma, vart tog du vägen? Det är så tomt, så tomt. Inget kommer någonsin bli sig likt utan dig, Du var inte bara min mamma du var ju också min bästa vän. Jag saknar dig så mamma, så mycket att det värker i hela kroppen. Vi alla behöver dej...

Av Heléne - 30 november 2015 22:11

                Så vare Månndag, :D Helgen ha varit både mysigt och roligt, myscket surr och gott sällskap., Ungarna ha varit en vecka hos pappsen och lite till Så fredagen innan de åkte hade vi extra mys, :D Snön ha kommit och g...

Ovido - Quiz & Flashcards