HellaKakan

Alla inlägg under oktober 2011

Av Heléne - 7 oktober 2011 03:31

Idag har ja sovit hemma hos mina föräldrar eftersom de ("mina" snaickare) har varit och läggt skivor i taket på garaget såååå de kan komma och spruta isoleringen typ kanske nästa vecka OM ja har liiite tur så då de är KLART! helt och hållet klart!" eller ja de var ju målningen av golvet MEN ja tror de får bli till sommaren VET inte om de är spec. smart att måla de nu när de är så rått och kallt så de lär ju ta några dagar för de att torka.. så de kanske är lika bra att lämna de till sommaren 2012 (som ja lämnat så mycket annat som inte blev gjort denna sommar. MEN sommaren 2012 KANSKE blir min sommar 


 

Iaf ja sov hos mina föräldrar och ja har faktist sovit som en prinsessa (länge sen ja sov så bra) sover to.m bättre där än vad ja sover hemma (undra varför??) har inte ens hört pappa hålla på, hm, Ja antingen så var ja väldigt trött eller så sover ja väldigt bra i deras säng.

Vaknade iaf och var så SJUKT sugen på pizza, och eftersom min far inte var så svår flörtad så bestämde vi oss för att äta de till middag.

MUMMA vad de var gott. ja kommer inte ihåg när ja åt pizza senast.

Men gott var de iaf... (lätt värt att äta med barnen till veckan Å bara MYSA med dom!)


 


Sen hem tog ett bad och bara ta de lugnt INNAN man skulle iväg på jobbet och göra rätt för sig. Somnade tyvärr en stund under filten (vilket igentligen inte gjorde mej ngt för skönt var de,

vankade hade ja fått ett sms (ett sms som satte igång tankar och saknad!!!)  

efter lite "dolande" på hemma blev ja så sjukt godis sugen och när köpte man lösvikts senast!? jaaa inte igår iaf... =) Så ja drog i väg till godishuset för att köpa LIIIITE godis, De slutade med att de blev KANSKE lite för mycket ist. Ja och godis ja vet inte men vi är iaf inte ovänner om ja säger som så, vi går varandra hand i hand både posetivt och negativt... Men vem har inte sagt att godis kan vara gott (DE ÄR GOTT)

 

(typ så såg ja ut när ja gick därifrån)


 

HA en bra natt OCh en bra dag

Pöss & Kram//HellaKakan!


Av Heléne - 6 oktober 2011 05:53

Det blir inte riktigt som man tänkt sig alla gånger.

Tänk er att få krypa ner i sin säng efter att man ha jobba en natt... hm men näääää de går inte för idag kommer snickarna och ska komma och läga tak så vi kan "spruta" isolering till veckan sen är de KLART!!!!!!!

(Känns helt ok) Men ja hade som sagt sovit i min säng.. MEN ja får nöja mej med att sova hemma hos MAMMA och PAPPA!

i Tisdags var ja till chefen och berättade att ja skulle börja Plugga nu i höst. (vilket ja har "råka" glömma berätta för henne) MEN hon tog de faktist fruktansvärt bra... och de känns bra DOCK kan ja bara säga

HEJ HEJ PLUGG och BYE BYE FRITID! (fast de kanske inte var så ovanligt för att vara ja) men de kommer kännas liiiite mer nu..



 


I Tisdags var vi på öron med min lilla son eftersom han har haft problem med sin hörsen och vätska bakom öronen och funderingar på rör var ett ?

Men nu besämdes de iaf att de blir ett åter besök (för 3dje gången å kolla öronen i jan/feb) och ser de ungefär likadant ut kommer de att bli en OP för honom.... =(

Känns som att man har stämpelkort på NUS nu...  (MEN allt för att han ska få så bra hörsel/tal som möjligt)



Nu har ja fått ett LJUST hus... dvs inte LJUST som i färg utan LJUST som i lampor!!!! (LAMPOR överallt på huset och WOW så snyggt de blev ja är jätte nöjd!) Tack Bengt för hjälpen!!!!


Ja måste nog RINGA MIN ÄLSKLING MALIN typ helst förra veckan MEN ja tror de får bli typ imorgon eller typ idag! MEN ja måste ringa å prata emd henne de var som ett bra tag sedan!


Me to you clip art












Du och jag ska
alltid vara vänner,

jag känner
som du känner.

Ditt leende får mig att le,
rinner dina tårar
rinner mina med.

Att berätta här
hur mycket du betyder,

skulle vara omöjligt
när inte känslorna lyder.

Det går aldrig att
berätta med ord,

vad det betyder
när du sitter vi mitt bord.

Du är här och nu
min bästa vän,

så får vi se
vad som händer sen.


GODMORGON PÅ ER VÄNNER
KRAMAR//HELLAKAKAN! <3

Av Heléne - 3 oktober 2011 06:17

Nu har helgen gått och den har gått relativ fort

DOCK INTE så mycket sömn som ja hoppts på eftersom min nya granne har flyttat in i helgen...


Helgen

Började inte sååå bra började med att ja vaknade runt 11 tiden på lördagen för då kom första lastbilen in på gården HALLÅÅÅÅ man kan ju ändå stänga av den då man har parkrat den!? (ELLER???) näää men låt den stå på...

Samma visa i söndags dock var de inte ngn Lastbil som dundrade förbi då utan en Traktor!   Grrrrrr!


 


Jaja bara bita ihop... (har ju jobbat hela helgen)

sen blev de jobb och Jobbmys.. (med pizza)

Även ett samtal där man ska spela polis


-POLISEN LISA tyckte ja lät jätte bra-

DOCK så funkade inte då personen ifråga hörde att de var ja... hm, Attas oxå!

jaja,. men de var kul/trevlig att surra med honom en stund iaf. (som vanligt)


Även andra insidenter på jobbet hände den natten MEEEEN de tror ja vi ska hålla hemligt.! tror de är ngt mella oss fyra. MEN ja måste säga att kläderna blev vääääääääldigt fina!

 


Nu har helgen gått och ja ska hem och sova!

och ladda för en kväll med både ett och två skratt och en JÄVLA massa träningsvärk!

 


Ha en bra dag alla mina goda vänner

KRAMAR//HellaKakan!  


Av Heléne - 1 oktober 2011 00:45

~~*~~*~~*~~*~~

Har haft en TOPPEn mysig vecka med mina underbara små troll.

hela veckan har vi väl varit hos/med Johanna å bara surrat å haft trevlig som vanligt. Massa skratt å gala upptåg har vi gjort.


Idag blev de en tur till staden för mera mys med trollen

väl på stan sätter vi oss i en "lekpark" å rätt som de är kommer Wiggo på att han behöver kissa. han springer iväg till närmsta toalett och öppnar dörren och stänger igen å säger -Upptaget!

Hm, nää (tänkte ja de var ju inte låst) nä de är inte upptaget säger ja och sliter upp dörren

då hör ja - JO de är de... så står de en karl där!

HOPPSAN!!!!! pnsamt Heléne men de känns som att varför blir ja förvånad!? är de ngn som lyckas med detta då är de ja! Gu vad Ja skämndes... och Johanna bara skrattade. Nästa gång ska ja nog lyssna på mina barne ELLER kasnke folk ska börja¨LÅÅÅÅSA!???


 

Ja vad mer ha hänt!? Ihelgen kommer min nya granne att flytta in, Ja hoppas bara att hon är trevlig vilket ja tror anars kan de bli jobbigt uppe på Gräddhyllan :D



Nu är de helg och helg = roligheter för de flesta men för mej äre TYVÄRR Jobb!!!
Men ja har ju ngt att se framemot i veckan

JA å på tal om veckan! ja å min stora mun!
Ja ha lovar JOhanna  att följa med henne på kickboxning på Måndag,.

De kommer säkert bli super kul sen vem vet ja kanske blir inbiten :D

hade varit kul OM ja blev de. för då kanske ja kan få kroppen i trim OCH få träffa lite nytt folk.

Så de ska bli spännande



  



Mitt hjärta vill jag ge till dig.

Men först måste jag förklara en sak

En del av mitt hjärta tillhör min familj

En annan del tillhör mina vänner

Nästa del vill jag ge till dig

Jag måste tyvärr säga att någon har fått tagit del av den del förut

Men jag har tagit tillbaka den, för det var inte rätt.

Jag har satsats förut, o jag vet att även du har gjort det

Sen vill jag ge något speciellt till dig.

Det finns något kvar som jag vill ge till den person som jag vill dela mitt liv med

Denna del är en väldigt speciell del av mitt hjärta.

Ingen har fått tagit del av den förut.

Jag vill att det ska vara du som får den delen.

Men jag vill inte förhasta mig.

För denna del av ett hjärta har skapats endast för den person som är skapat för just detta hjärta

För denna del gör att man hör ihop.

Denna del finns i hjärtats mitt.

I hjärtats mitt finns just det som ingen annan får se

Det vill jag en dag ge till dig

För jag känner att kanske du har den del som passar perfekt med min del.


  

Hoppas ni får en bra kväll/natt och en bra helg allihopa!


KRAMAR//HELLAKAKAN <3

Ovido - Quiz & Flashcards